دفتر مدیریت فرآیندهای کلاسی هنرآموز

هنرآموزیار

توسعه شایستگی ها و ارتقای صلاحیت حرفه ای هنرآموزان

 

سند برنامه درسی ملی جمهوری اسلامی ایران

« برنامه درسی ملی » به عنوان یکی از زیر نظام های اصلی سند تحول بنیادین و به منزله نقشه جامع یادگیری، زمینه ایجاد تحول همه جانبه، گسترده و عمیق در مفاهیم و محتوای آموزشی را فراهم م یآورد. این برنامه تحول آفرین با تدارک فرصت های تربیتی متنوع و جامع، درصدد است تا امکان کسب شایستگی های لازم جهت درک واصلاح موقعیت براساس نظام معیار اسلامی توسط دانش آموزان را میسور سازد و آنان را برای تکوین و تعالی پیوسته هویت خویش تا دستیابی به مراتبی از حیات طیبه یاری رساند. رسالت خطیر برنامه درسی ملی فراهم آوردن ساز و کارهای مناسب برای طراحی،تدوین، اجرا و ارزشیابی از برنامه های درسی در سطوح ملی تا محلی می باشد تا مبتنی بر فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی، مفاهیم آموزشی و تربیتی به صورت نظام مند و ساختار یافته در اختیار کودکان و نوجوانان قرار گیرد و محیطی با نشاط و مدرسه دوست داشتنی را به تصویر بکشاند.

دانلود سند برنامه درسی ملی جمهوری اسلامی ایران

————————————————————————————————————————-

طرح درس آموزش مبتنی بر شایستگی در دروس کارگاهی و مهارتی هنرستان با رویکرد برنامه درسی ملی

طرح درس آموزش مبتنی بر شایستگی جهت استفاده در دروس کارگاهی ، عملی و مهارتی هنرستان های کشور با رویکرد تلفیق شایستگی های فنی و غیرفنی بر اساس برنامه درسی ملی و ساحت های شش گانه تعلیم و تربیت طراحی شده است و به عنوان الگوی پیشنهادی از دبیرخانه راهبری کشوری توسعه و سنجش صلاحیت حرفه ای هنرآموزان مستقر در استان خراسان رضوی به کلیه هنرآموزان کشور ارائه شد .

دانلود فایل word طرح درس آموزش مبتنی بر شایستگی در دروس کارگاهی و مهارتی هنرستان با رویکرد برنامه درسی ملی

دانلود فایل pdf طرح درس آموزش مبتنی بر شایستگی در دروس کارگاهی و مهارتی هنرستان با رویکرد برنامه درسی ملی

————————————————————————————————————————-

راهنمای تصویری  برنامه درسی رشته های تخصصی هنرستان

برنامه درسی هر رشته نقشه راه جامع یادگیری است لذا برای هر هنرآموز لازم است برنامه درسی رشته خود را مطالعه نموده و از آن در طراحی آموزشی و فعالیت های مرتبط با غنی سازی یادگیری در کلاس خود استفاده نماید .

دریافت راهنمای تصویری دانلود برنامه درسی رشته های تخصصی هنرستان

————————————————————————————————————————-

سند برنامه درسی ملی جمهوری اسلامی ایران

« برنامه درسی ملی » به عنوان یکی از زیر نظام های اصلی سند تحول بنیادین و به منزله نقشه جامع یادگیری، زمینه ایجاد تحول همه جانبه، گسترده و عمیق در مفاهیم و محتوای آموزشی را فراهم م یآورد. این برنامه تحول آفرین با تدارک فرصت های تربیتی متنوع و جامع، درصدد است تا امکان کسب شایستگی های لازم جهت درک واصلاح موقعیت براساس نظام معیار اسلامی توسط دانش آموزان را میسور سازد و آنان را برای تکوین و تعالی پیوسته هویت خویش تا دستیابی به مراتبی از حیات طیبه یاری رساند. رسالت خطیر برنامه درسی ملی فراهم آوردن ساز و کارهای مناسب برای طراحی،تدوین، اجرا و ارزشیابی از برنامه های درسی در سطوح ملی تا محلی می باشد تا مبتنی بر فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی، مفاهیم آموزشی و تربیتی به صورت نظام مند و ساختار یافته در اختیار کودکان و نوجوانان قرار گیرد و محیطی با نشاط و مدرسه دوست داشتنی را به تصویر بکشاند.

دانلود سند برنامه درسی ملی جمهوری اسلامی ایران

————————————————————————————————————————-

اهداف دوره تحصیلی متوسطه دوم شاخه فنی حرفه ای و کاردانش

آموزش و تربیت رسمی فنی و حرفه ای ایران

کشور جمهوری اسلامی ایران ظرفیت ها منابع و مزیت های ویژه و متنوعی دارد و هم اکنون برای رسیدن به اهداف حال و آینده کشور توسعه همه جانبه و پایدار در افق ۱۴۰۴ نیازمند نیروی کار بهره ور در تمامی حرف و مشاغل برای بخش های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است. آموزش با کیفیت کارا و اثربخش در حوزۀ تربیت ویادگیری کار و فناوری یکی از گزینه های اصلی برای این مهم است که با توجه به شرایط فرهنگی، آموزشی و اجتماعی کشور کسب شایستگی ها و ایجاد صلاحیت های نیروی کار برای ورود به حرف و مشاغل سطوح ابتدایی و میانی را امکان پذیر خواهد کرد. برای تحقق این موضوع حوزه تربیت و یادگیری کار و فناوری در بخش آموزش عمومی آموزش متوسطه نظری و به ویژه شاخه های فنی و حرفه ای و کاردانش نقش مهمی را ایفا می کند «سند طراحی مفهومی آموزش برای شاخه های فنی و حرفه ای براساس گزاره های تکلیفی در اسناد بالادستی و تجارب و توصیه های بین المللی طراحی و تدوین شده است این سند از طرف سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی در زمستان سال ۹۴ جهت بررسی و تصویب به شورای عالی آموزش و پرورش ارسال شده است.

جهت نمایش ادامه اطلاعات فایل زیر را دانلود بفرمایید.

دانلود فایل اهداف دوره تحصیلی متوسطه دوم شاخه فنی حرفه ای و کاردانش

——————————————————————————————————————————————————

سنجش عملکردی چیست و چگونه یک سنجش عملکردی صحیح طراحی کنیم ؟

یکی از مهمترین شایستگی هایی که هنرآموزان در راستای صلاحیت حرفه ای خود می بایست کسب کنند ، شایستگی طراحی و اجرای سنجش عملکردی و ارزشیابی مبتنی بر شایستگی در دروس مهارتی، عملی و کارگاهی هنرستان است؛ لذا مشاهده فیلم های آموزشی زیر در راستای ارتقای این شایستگی به هنرآموزان پیشنهاد می شود .

۱- سنجش عملکردی و معرفی ابزارهای سنجش عملکرد- مدرس: فاطمه عابدینی نجف آبادی

۲-سنجش عملکردی و ارزشیابی شایستگی محور

۳-سنجش عملکردی و ارزشیابی شایستگی در شاخه فنی حرفه ای – مهندس حبیب رسا

————————————————————————————————

پداگوژی(روش های تدریس)

————————————————————————————————

یکی از مهمترین شایستگی هایی که هر هنرآموز باید کسب نماید ، شایستگی مهارت طراحی آموزشی و طرح درس نویسی علمی و اصولی است .

فیلم های آموزشی زیر می تواند هنرآموزان عزیز را در کسب این شایستگی یاری رساند .

۱- طرح درس نویسی با محوریت اهداف کسب شایستگی در دروس کارگاهی ،عملی و مهارتی هنرستان – مدرس : خانم دکتر زهرا سادات علمدار

۲- طراحی آموزشی مبتنی بر شایستگی در دروس کارگاهی ،عملی و مهارتی هنرستان – مدرس: فاطمه عابدینی نجف آبادی

———————————————————————————————-

فرم نظارت بالینی و راهنمایی آموزشی

امروزه نظارت و راهنمایی آموزشی ، در آموزش و پرورش یکی از برنامه های رسمی سازمانی است که با دیگر نظام های رفتاری مربوط به آن (تدریس و یادگیری، مدیریت آموزشی، مشاوره و راهنمایی) ارتباط مستقیم و متقابل دارد و همچون چشمانی بینا و قلبی بصیر و بیدار برای نظام آموزشی است که می تواند هدایت گر مجموعه فعالیت ها و فرآیندهای آموزشی برای همه اجزای انسانی به ویژه معلمان و مربیان باشد تا رشد و ارتقای کیفی فعالیت های آموزشی را رقم زند. یکی از عواملی که ضرورت نظارت و راهنمایی آموزشی را ایجاب می کند، غیر قابل اجتناب بودن تغییرات است. برنامه های تحصیلی و روش های تدریس، باید با تغییرات و پیشرفت زمان همگام باشند. بر این اساس نظارت و راهنمایی آموزشی از دو جزء اساسی “نظارت” و “راهنمایی” تشکیل شده است که گرچه لازم و ملزوم یکدیگرند، اما هر کدام دارای معنا و کاربرد خاصی هستند. واژه نظارت بیانگر همکاری با افراد و دربرگیرنده نوعی تعامل و منش است که به مشاهده و ارزیابی دقیق و مداوم یک عملکرد با دیدگاه منتقدانه اطلاق می شود و می توان آن را به معنای مشاهده، ثبت، کشف، و… دانست؛ در حالی که واژه راهنمایی جریانی است که در آن به فرد کمک می شود تا با آگاهی از توانایی ها، رغبت ها و محدودیت های خود در زندگی، بهتر و موثرتر گام بردارد.

دانلود فرم نظارت بالینی و راهنمایی آموزشی فنی حرفه ای و کاردانش

————————————————————————————————————————-

طرح درس سالانه دروس به تفکیک گروه های آموزشی

————————————————————————————————————————-

محتوای آموزشی سنجش عملکردی و ارزشیابی مبتنی بر شایستگی

محتوای آموزشی طرح درس نویسی آموزشی مبتنی بر شایستگی

اهداف دوره تحصیلی متوسطه دوم شاخه فنی حرفه ای و کاردانش

روش ها و فنون تدریس

| تاریخ: آبان ۷, ۱۴۰۳ | نویسنده: بازرگانی |
برگشت به فهرست اخبار